1398-01-18 05:55
349
0
62398
از سوی دو مقام مسئول:

خبر وجود لاشه حیوانات در محله های شمالی شهر آق قلا تکذیب شد

عصر روز گذشته خبرگزاری ایرنا و برخی از کانالهای تلگرامی وابسته به نقل از برخی افراد و مجموعه ها فاقد هویت و شناسنامه معتبر گزارش التهاب آفرین دادند که در مناطقی از محله های شمالی شهر آق قلا فضولات انسانی و لاشه های حیوانی سبب ایجاد بحرانی بدتر از سیل شده است .

به گزارش گلستان ما، عصر روز گذشته خبرگزاری ایرنا و برخی از کانالهای تلگرامی وابسته به نقل از برخی افراد و مجموعه ها فاقد هویت و شناسنامه معتبر گزارش التهاب آفرین دادند که در مناطقی از محله های شمالی شهر آق قلا فضولات انسانی و لاشه های حیوانی سبب ایجاد بحرانی بدتر از سیل شده است .

در همین رابطه علاوه بر حضور و مشاهده میدانی و گفتگو با اهالی محله های مورد ادعا و تکذیب اخبار از سوی مردم این مناطق ، با الهام اختری قائم مقام هلال احمر گلستان و علی متکی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ارتباط گرفتیم تا اصل موضوع را جویا شویم .

اختری قائم مقام هلال احمر گلستان در گفتگو با گلستان ما و در پاسخ به این سوال که آیا وجود لاشه حیوانات و فضولات انسانی در برخی محله های شمالی آق قلا را تایید می کنید یا نه ، گفت : از همان ابتدا هلال احمر نسبت به این موضوع حساس بود و در جلسات مختلف نسبت به این امر بعد از فروکش کردن آب تذکر می داد .

وی افزود: هم اکنون هم در جلسه هستیم و بحث فاضلاب انسانی در اثر بالا آمدن مجدد آب هم مطرح شده هر چند از وجود لاشه حیوانات هنوز گزارشی به دست ما نرسیده است و آهک پاشی در مناطق سیل زده آغاز شده است.

اگر لاشه ای وجود داشته باشد دامپزشکی نسبت به جمع آوری آن اقدام می کند

همچنین علی متکی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در گفتگو با گلستان ما در خصوص این خبر گفت : قابل پیش بینی بود وقتی آب فرو می نشیند با برخی موارد بهداشتی در مناطق سیل زده مواجه خواهیم شد لذا امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان طی نامه ای به استانداری متذکر شد که دامپزشکی هر چه زودتر برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری ، اگر لاشه ای وجود داشته باشد ، نسبت به جمع آوری آن اقدام نماید .

متکی همچنین اضافه کرد : وظیفه بهداشت این است که بعد از فرونشست آب و تخلیه سیلاب ، نسبت به مناطقی که احتمال بالا آمدن فاضلاب و ایجاد بوی نامطبوع وجود دارد آهک پاشی و گندزدایی بکند که این کار در گنبد و مناطقی از آق قلا که آب فروکش کرده ، آغاز شده است .

گفتنی است که چندی پیش هم خبرگزاری ایرنا با انتشار خبری نادرست به بیان وضعیت اضطراری در مورد شهر گمیشان پرداخته بود که از سوی روابط عمومی استانداری گلستان تکذیب شد .

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.